Właściwie zorganizowana przestrzeń robocza na biurku i wokół biurka wpływa pozytywnie na czynności przy nim wykonywane. Często wśród bałaganu i chaosu nie możemy się skupić. Opanowanie przedmiotów i akcesoriów, uporządkowanie wszystkiego, co może się przydać może mieć zbawienny wpływ na wygodę pracy. Biurko nie jest dużym meblem, więc tylko dzięki odpowiedniej organizacji zapewnisz sobie komfortowe warunki do realizacji różnych zadań. Zapoznaj się z poniższym artykułem, dzięki czemu w mig zapanujesz nad nieporządkiem i wprowadzisz żelazne zasady hierarchii.
Jeśli odbierasz pocztę…
Odbieranie i sortowanie poczty jest dość ważną częścią pracy w wielu branżach. Znajdź na swoim biurku miejsce przeznaczone tylko i wyłącznie na odpowiednio posortowaną pocztę. Wypróbuj półeczkę z kolorowymi przegródkami albo wygodny segregator. Tego typu sposób organizacji przestrzeni na biurku będzie też idealny w domu – łatwo uporządkujesz rachunki, korespondencję z przyjaciółmi, sprawy bankowe, finansowe i inne.
Odpowiednia segregacja małych przedmiotów
W swojej pracy na pewno wykorzystujesz mnóstwo małych przedmiotów, drobiazgów, które pozostawione bez kontroli szybko spowodują duży bałagan. Jeśli je odpowiednio posegregujesz, zawsze będą pod ręką i nie pomieszają się. Możesz skorzystać z gotowych organizerów lub użyć przeróżnych pojemników – wiele z nich znajdziesz w domu. Jeśli zmieszczą się w szufladzie, będzie to świetny sposób na uporządkowanie tysiąca i jednej rzeczy, których potrzebujesz każdego dnia. Jeśli nie – ustaw kilka pojemników na biurku. Mogą być to identyczne pojemniki, różniące się kolorem lub niewielkim szczegółem, np. dotyczącym tego, co znajdzie się wewnątrz.
Uporządkowanie przyborów do pisania
Walają się na każdym biurku, niby są wszędzie, ale jak przychodzi co do czego – nie możesz ich znaleźć albo każdy po kolei nie pisze. Wyposaż swoje biurko w odpowiedniej wysokości pojemniki-organizery na przybory do pisania. Ozdób je jak lubisz, dzięki czemu staną się widocznym ubarwieniem twojej przestrzeni roboczej. Będą jednocześnie urocze i użyteczne, więc wielofunkcyjne i odpowiednie nawet do ustawienia na bardzo małym blacie biurka.
Zeszyty i książki
Jeśli w pracy wykorzystujesz pozycje książkowe lub prowadzisz zeszyty z notatkami, zapiskami stwórz na nie specjalne miejsce. Prosta półeczka nie musi być nawet wykonana z drewna, wystarczy zawieszona na ścianie skórzana kieszeń lub kilka pasków ze skóry lub materiału, które rozciągniesz na gwoździach lub haczykach. Dekoracyjny materiał użyty do jej stworzenia będzie miłym akcentem wizualnym w pomieszczeniu.
Tablica na ważne notatki
Obowiązkowym elementem, który musi się znaleźć w pobliżu biurka, jest tablica na notatki – najlepsza będzie korkowa, ale nie jest to wymóg. Jeśli akurat nie masz niczego ciekawego do przypięcia tam, zawsze możesz wykorzystać dostępne miejsce na wrzucenie kilku inspirujących cytatów, przyczepienie zdjęć swoich bliskich albo ładnych pocztówek przypominających ci o ostatnich wakacjach.